Hero Image

Unga akitesparare

KUNDCASE | Unga akitesparare

TikTok är en idealisk kanal för att nå en yngre målgrupp, och Unga Aktiesparare hade redan etablerat en stark närvaro med över 15 000 följare innan vårt samarbete inleddes. Genom vårt arbete på VIRAAL har vi hjälpt dem att spara betydande tid och tillfört nya, kreativa perspektiv på deras innehållsstrategi. Unga Aktiesparare fokuserar på att utbilda och underhålla sin målgrupp, med ett särskilt fokus på att attrahera nybörjare inom sparande och investeringar. Vårt uppdrag har omfattat djupgående research för att sedan skapa relevant och engagerande innehåll som matchar deras målgrupps behov. Innehållet vi producerat har kombinerats med deras eget material. Förutom TikTok har vårt innehåll även använts och uppskattats på deras Instagram-kanal, vilket har bidragit till en bredare räckvidd och ett ökat engagemang.

Företagslogga

Unga Aktiesparare är ett ideellt ungdomsförbund för de under 30 år som vill lära sig mer om aktier, andra investeringsformer och privatekonomi som stort – oavsett nivå. Genom utbildning, event & medlemsförmåner hjälper de unga att spara & investera smart.

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Quote

Viraal är ett proffsigt & pålitligt företag. Josefin & Matilda är ödmjuka & inlyssnande, samt producerar content effektivt med sina färgsprakande personligheter framför kameran.

Quote

Johannes Netzén

Marknadschef | Unga aktiesparare Sverige