Destination Kosta

KUNDCASE | Destination Kosta

En turistdestination där det erbjuds glasblåsning, unika boenden, en mängd aktiviteter och exklusiva mat- och dryckesupplevelser.
En del av New Wave Group AB.

Destination Kosta har en bred målgrupp, och det krävs olika typer av marknadsföring för att attrahera samtliga grupper. TikTok blev därför ett naturligt val för att särskilt börja attrahera den yngre generationen. VIRAAL fick förtroendet att ta ett helhetsansvar för kanalen.

Utifrån en gedigen research om destinationen kunde vi skapa en grundläggande planering för att sedan utforma en innehållsplan, definiera tonaliteten och därefter ta fram videokoncept. 

Kika in denna videon på Kosta Outlet som fick 77K visningar och lockade många besökare till Kosta Outlet.

Gick in i samarbetet utan kunskap och förväntningar. Utfallet var långt bortom vad jag hade kunnat tänka mig!

bild

Emil A Jansson

Destination manager | Destination Kosta