OM VIRAAL 💛
UF TILL AB
VÅR RESA
Resan för VIRAAL började hösten 2022 med tre unga tjejer i ett klassrum, fyllda av nervositet och med en dröm: att vinna SM i Ung Företagsamhet. Deras affärsidé var att sälja tuggummi i en snusdosa, för att förebygga nedskräpningen av tuggummi. Det var en självklarhet att denna produkt skulle marknadsföras på TikTok. Visningarna började snabbt att rusa iväg och uppmärksamheten som produkten fick var enorm. När TuGos webbshop lanserades såldes mer än 2500 tuggummidosor första veckan - och för tre tjejer i årskurs två på gymnasiet är det en hel del tuggummi att packa för hand. Tack vare TikTok fick TuGo UF kunder från alla nordens länder. I slutet av året prisades UF-företaget med SM-guld i Årets Tillväxtföretag och en andra plats i Årets UF-företag.
Efter att ha sett hur kraftfull TikTok-marknadsföring kunde vara, väcktes en frågeställning hos två av tjejerna: varför använder inte fler företag denna plattform? Det var uppenbart att många företag saknade både tid och kunskap för att utnyttja TikToks potential. Med denna insikt samt erfarenheterna från året med TuGo, var det dags för ett nytt UF år. Idén till VIRAAL föddes, och målet var inte längre bara att tävla, utan att bygga en hållbar verksamhet för framtiden. Det fanns mycket att lära under de första månaderna för VIRAAL UF. Men Matilda och Josefin tog lärdomar från varje steg. Vid UF-årets slut, på studentdagen, fanns det ingen tvekan. VIRAAL UF skulle bli VIRAAL AB.
Idag är vi stolta att kunna presentera VIRAAL som AB. Resan hit har varit en upplevelse och våra mål och ambitioner fortsätter växa. VIRAAL är mer än bara en contentbyrå, vi är två entreprenörer som brinner för att göra det där extra. Vi ser fram emot att fortsätta vår resa och att skapa virala framgångar för våra kunder.
Vad säger folk om oss? ✌️