Hero Image

GRAND SAMARKAND

KUNDCASE | GRAND SAMARKAND

VIRAAL och Grand Samarkand har gått hand i hand sedan inledningen av 2024, då VIRAAL var ett UF-företag. Köpcentrumet hade länge saknat tid och expertis för att utnyttja TikToks potential, men att synas på TikTok är ovärderligt för Grand Samarkand när det gäller att attrahera den yngre generationen. Vi har väntat på några som erbjuder denna typ av tjänst, säger Lena Jonsson. VIRAAL fick förtroendet att ta ett helhetsansvar för shoppingcentrats TikTok-kanal. För att förstå Grand Samarkand som varumärke började vi med att göra research. Vi kollade igenom tidigare TikTok-videos, övriga some-inlägg och läste samtliga texter på deras hemsida. Sedan utformade vi en innehållsplan och definierade tonaliteten för deras TikTok-kanal. Idag arbetar vi kontinuerligt med att planera videokoncept, spela in material, redigera och publicera videos. Videosarna är varumärkesbyggande som exempelvis igenkännande situationer samt tips, intervjuer och inspiration om säsong- och kalenderrelaterade aktiviteter.

Företagslogga

Grand Samarkand är ett köpcentrum i Växjö med ett 70-tal butiker, caféer och restauranger. Shoppingcentrat omfattar 35 000 kvadratmeter och förvaltas av Newsec Asset Management AB.

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Quote

TikTok som marknadskanal känns helt rätt för oss som komplement till övriga kanaler. Jag är imponerad av gänget på VIRAAL, deras nyfikenhet, driv och kreativitet trots unga år. Det här är bara början!

Quote

Lena Jonsson

Marknadsansvarig | Grand Samarkand