VIRAAL och Grand Samarkand har gått hand i hand sedan inledningen av 2024, då VIRAAL var ett UF-företag. Köpcentrumet hade länge saknat tid och expertis för att utnyttja TikToks potential, men att synas på TikTok är ovärderligt för Grand Samarkand när det gäller att attrahera den yngre generationen. Vi har väntat på några som erbjuder denna typ av tjänst, säger Lena Jonsson. VIRAAL fick förtroendet att ta ett helhetsansvar för shoppingcentrats TikTok-kanal. För att förstå Grand Samarkand som varumärke började vi med att göra research. Vi kollade igenom tidigare TikTok-videos, övriga some-inlägg och läste samtliga texter på deras hemsida. Sedan utformade vi en innehållsplan och definierade tonaliteten för deras TikTok-kanal. Idag arbetar vi kontinuerligt med att planera videokoncept, spela in material, redigera och publicera videos. Videosarna är varumärkesbyggande som exempelvis igenkännande situationer samt tips, intervjuer och inspiration om säsong- och kalenderrelaterade aktiviteter.