Tugo uf
Kundcase | Tugo uf
TuGo UF, läsåret 2022/2023, sålde tuggummi i snusdosor för att minska nedskräpning och belönades med SM-guld Årets Tillväxtföretag och SM-silver i Årets UF-företag.
TuGo var ett UF-företag som grundarna bakom VIRAAL själva drev i årskurs två på gymnasiet. Målgruppen för deras produkt var ung, och det blev en självklarhet att marknadsföra produkten på TikTok. TikTok spelade en stor roll för TuGo. De gjorde produkten, personerna bakom och varumärket igenkänt och ihågkommet. Videosarna visade hur det var att driva UF-företag, både de glamorösa framgångarna men också det stora arbetet bakom. Vi skapade en relation till våra kunder. Genom att applicera produkten i olika aktuella trender på plattformen kunde vi förklara och visa upp dess fördelar på ett sätt som intresserade och tilltalade målgruppen.
TikTok visade sig vara helt rätt satsning. Vid UF-årets slut, vilket var ca 9 månader senare, hade de sålt över 6000 produkter över HELA Norden. TikTok-framgången för TuGo låg som grund för idén bakom VIRAAL, läs mer här!
Marknadsföringen på TikTok var avgörande för våra försäljningssiffror!
Maria Fabricius
VD | TuGo UF